Service en garantie

Soms gaat er iets mis tijdens het transport of zijn er andere redenen waarom je aanspraak kunt maken op garantie. Als je aanspraak wilt maken op fabrieksgarantie, kunnen we je mogelijk vragen om meer informatie. Dit is nodig omdat we de fabrikant moeten laten zien dat het om een garantieaanvraag gaat. Duidelijke foto's kunnen daarbij erg nuttig zijn. We sturen je melding door naar de fabrikant. Hoewel we je aanspreekpunt zijn, spreken we hier van een gedeelde verantwoordelijkheid. We zorgen ervoor dat de fabrikant je aanvraag behandelt.

In andere gevallen kan een servicemonteur van 't Stokertje of de fabrikant bij je langskomen om het probleem te verhelpen. Het kan zijn dat we eerst bij je langs moeten komen om nader te onderzoeken wat er aan de hand is. Sommige problemen kunnen helaas niet in één bezoek worden opgelost.  

Zoals vermeld op de garantiebewijzen die bij de kachels en haarden worden geleverd, geldt meestal een garantie van 1 of 2 jaar voor gaskachels, 5 jaar voor houtkachels en 1 of 2 jaar voor pelletkachels (afhankelijk van de fabrikant). Dit is de gemiddelde garantietermijn; sommige leveranciers wijken hiervan af, dus raadpleeg je garantiebewijs. De garantie heeft alleen betrekking op het casco van de kachel of haard. Het binnenwerk, eventuele ventilatoren, een bougie (voor pelletkachels), het glas en het koord van de kachel of haard vallen niet onder de garantie, omdat dit onderdelen zijn die aan slijtage onderhevig zijn. De levensduur van deze artikelen verschilt sterk afhankelijk van het stookgedrag, de stookfrequentie en de keuze van brandstof.  

Bij tweedehands kachels biedt 't Stokertje een werkingsgarantie van één stookseizoen. De garantie geldt uiteraard alleen bij normaal gebruik van de kachel of haard. Voor meer specificaties verwijzen we je naar onze algemene voorwaarden. Als je een schouw bij ons hebt gekocht, is het belangrijk om eerst de informatie van de fabrikant goed door te lezen. Beschadigingen of breuk moeten altijd direct, maar uiterlijk binnen 48 uur, aan ons worden gemeld. Controleer de schouw goed bij aflevering en bevestig deze pas nadat je hebt gecontroleerd of alles in orde is. Als je de schouw zelf installeert, moet je ervoor zorgen dat deze stevig staat en veilig is gemonteerd. Na montage van de schouw kan er geen sprake meer zijn van garantie. Uiteraard kun je dan nog steeds onze service inschakelen, maar we brengen dan meestal arbeidskosten en materialen in rekening.  

Uit onze ervaringen blijkt dat 95% van de serviceverzoeken worden opgelost door advies over stookgedrag en/of het oplossen van problemen met het (reeds bestaande) rookkanaal. Lees daarom altijd eerst onze stooktips en stookadviezen

Als een installateur van 't Stokertje naar aanleiding van een serviceverzoek bij jou thuis komt om de situatie te beoordelen en te verhelpen, en de oorzaak blijkt te liggen in stookgedrag of verkeerde installatie door derden en/of een ongeschikt rookkanaal, kunnen er voorrijkosten en uren van de installateur aan jou worden doorberekend. 

Daarom kies je voor ‘t Stokertje


Expertise
dat maakt verschil

Betrouwbaarheid
gegarandeerd

Duurzaamheid
altijd onze prioriteit

Eerlijkheid
ons fundament

Onze beloftes aan jou!

Bij 't Stokertje bieden wij jou professionele service, jarenlange expertise en een duurzame benadering. Met onze toewijding streven we naar meer dan alleen het installeren van een kachel; we bieden een complete ervaring die emotie en comfort combineert voor een maximale beleving. Jij kunt vertrouwen op onze eerlijke deskundigheid en service die verder gaat dan het standaard.

Daar kun je op rekenen dankzij onze beloftes.

Onze beloftes

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang gratis tips and tricks over haarden