Voorwaarden

't Stokertje koppelt topkwaliteit aan messcherpe prijzen. Daarom zijn er enkele voorwaarden voor afname:

  • Alle prijzen zijn inclusief BTW en geldig zolang de voorraad strekt. OP=OP. Als een kachel niet meer op voorraad is, kan het een poosje duren voordat deze van de website verwijderd is. Daarom kunt u altijd het beste bellen of langskomen in één van onze gezellige showrooms voor de meest recente voorraadpositie.
  • Een optie is pas definitief nadat nadere afspraken gemaakt zijn en de order wederzijds bevestigd is. Het kan namelijk voorkomen dat een optie genomen wordt terwijl op dat moment de kachel in een showroom verkocht wordt. 
  • Actieprijzen zijn niet geldig in combinatie met andere acties van 't Stokertje. Er geldt altijd één actie tegelijkertijd.

    ALGEMEEN

  • Aanbiedingen zijn doorgaans nieuwe kachels en haarden die wij voordelig ingekocht hebben (soms in grote partijen), daarom kunnen wij hoge kortingen geven.
  • Opruimingskachels en -haarden zijn meestal showroommodellen, demomodellen, uitlopende modellen of tweedehands inruilkachels.
  • Op al onze transacties zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.
  • Ons prijsbeleid is transparant en flexibel. U kiest zelf hoeveel diensten u van ons af wenst te nemen. Voor meer inzicht in ons prijsbeleid kunt u deze documentatie doorlezen.

    OPRUIMINGSVOORWAARDEN

  • Op opruimingskachels kan maximaal 1 week een optie genomen worden tenzij expliciet anders afgesproken.
  • Alle genoemde prijzen zijn OPHAALPRIJZEN en exclusief installatie, eventueel benodigd pijpmateriaal, accessoires en opties (tenzij dit nadrukkelijk anders is weergegeven).
  • Aflevering aan huis of installatie is natuurlijk tegen meerprijs wél mogelijk. Indien u kiest voor installatie door 't Stokertje dan sturen we hier separaat een offerte of begroting voor. De installatie opdracht staat altijd los van de aanschaf van de opruimingsaanbieding aangezien hier voor maximaal 1 week een optie op genomen kan worden.
  • Diensten worden in principe alleen binnen Nederland uitgevoerd. Overige landen uitsluitend op aanvraag en bij vooruitbetaling. Wij zijn van alle markten thuis en bieden vele aanvullende diensten
  • Tweedehands, gebruikte kachels en haarden, evenals showroom- of demomodellen, kunnen bij één van onze vestigingen opgehaald worden. Zo heeft u, als klant, altijd de gelegenheid de kachel of haard in het echt te bekijken. Het kan namelijk zijn dat er sprake is van (kleine) beschadigingen of onvolkomenheden. Deze haarden kunnen daarom na het ophalen (of bezorgen tegen meerprijs) niet meer geretourneerd worden.
  • Kachels uit onze opruiming kunnen nieuw of gebruikt zijn, kijk daarom goed naar de omschrijving. Showroom- en inruilkachels worden technisch stookklaar en weer netjes gemaakt door onze werkplaats zodat u veilig met de kachel of haard kan stoken. Het kan echter voorkomen dat de haard niet meer in originele staat is doordat onderdelen vervangen zijn door compatibele onderdelen. Voor het functioneren van de haard is dit geen probleem. Ook kunnen er onderdelen ontbreken die voor het functioneren van de haard geen belemmering vormen. U mag er van uitgaan dat de onderdelen die essentieel zijn voor het stoken aanwezig zijn. Op eventueel aanwezige ventilatoren of katalysatoren wordt geen garantie verstrekt, daarom worden ze uit voorzorg soms verwijderd door onze werkplaats. Als ze echter nog aanwezig zijn is werking niet gegarandeerd. 
  • Vóór het ophalen dient altijd eerst een afspraak gemaakt te worden zodat de haard al nagekeken is en we u kunnen berichten waar en wanneer de kachel voor u klaar staat.
  • Inbouwhaarden met een vaste opstelling in onze showroom kunnen in het hoogseizoen niet meteen uitgebouwd worden. Dit kan alleen in goed overleg op een nader te bepalen tijdstip. De haard dient voorafgaand aan het uitbouwen afgerekend te worden in verband met de benodigde investering in de werkzaamheden van onze kant. 
  • Sommige artikelen uit onze opruiming staan ook op de veilingspagina. Op de dag dat de veilingstermijn verloopt is de veiling leidend en gaat dit boven eventuele opties via onze opruiming aangezien een optie nog niet bindend is. Aankopen in onze winkel zijn bindend en prevaleren boven de veiling.  

    VEILINGSARTIKELEN
  • Kachels, haarden en andere artikelen uit de veiling kunnen alleen bij één van onze vestigingen opgehaald worden na het plaatsen van het winnende bod. Vóór het ophalen dient altijd eerst een afspraak gemaakt te worden zodat we u kunnen berichten waar en wanneer uw bestelling voor u klaar staat.
  • Het veilingartikel moet binnen een week na bieding opgehaald en afgerekend worden.
  • Als u nog aanvullende dienstverlening bij ons af wilt nemen is dat natuurlijk mogelijk, maar alleen als aanvullende, afzonderlijke opdracht. 
  • Een artikel op de veiling wordt onder onze kostprijs verkocht en daarom verstrekken we geen garantie op de veilingsartikelen. U heeft altijd de gelegenheid om het artikel te bekijken, het gaat vaak om showroommodellen of gebruikte exemplaren en daarom kan er een krasje of andere onvolkomenheid op de kachel, haard of schouw zitten. Maakt u geen gebruik van deze mogelijkheid om het veilingartikel te bekijken, dan is dat uw eigen verantwoordelijkheid en kunt u achteraf geen aanspraak maken op garantie. 

    GARANTIE
  • Voor onze garantievoorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden en het bij levering bijgesloten formulier Klantenservice/Stooktips voor de procedure omtrent service en garantie en stooktips.
  • De garantie op showroomkachels en uitlopende modellen van nieuwe kachels en haarden uit onze opruiming is gelijk aan de reguliere fabrieksgarantie. Het kan wel zijn dat onderdelen minder gemakkelijk te bestellen zijn en daarom een langere levertijd hebben. Ook kan het zijn dat een onderdeel bij een andere leverancier besteld wordt dan de oorspronkelijke fabrikant.
  • Bij gebruikte/tweedehands kachels verleent ’t Stokertje een werkingsgarantie van één stookseizoen. Wij garanderen u dus dat de kachel goed functioneert op het moment van afname. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn dan kunt u de kachel of haard zelf terugbrengen (of omruilen indien mogelijk) en krijgt u uw geld terug. Servicebezoeken die ondanks het voorgaande op uw verzoek afgelegd worden zijn bij tweedehands kachels dus niet kosteloos. U kunt er ook voor kiezen om de aankoop van een tweedehands kachel uit te breiden met een 1 of 2 jarig service abonnement voor 150 euro per jaar. In dat geval zijn de voorrijkosten en de arbeid gratis gedurende deze periode in ons werkgebied voor servicebezoeken.  Buiten ons werkgebied is het te allen tijde aan de klant om de haard terug te leveren en zijn servicebezoeken niet mogelijk. Het is aan de klant om de kachel of haard door een deskundige partij te laten installeren. Het service abonnement geldt uitsluitend als de oorzaak van het stookprobleem te wijten is aan de geleverde kachel of haard. Als het rookkanaal of de rookkanaal installatie niet goed blijkt te zijn dan zijn de kosten voor rekening van klant/opdrachtgever. 
  • Op kachels en haarden uit onze veiling bieden wij geen garantie. Dit zijn kachels en haarden die vaak onder de kostprijs verkocht worden en u krijgt altijd de gelegenheid om de kachel vantevoren te bekijken omdat deze kachels altijd opgehaald moeten worden. Als u af ziet van de mogelijkheid om de kachel of haard te inspecteren is dat uw eigen verantwoordelijkheid.
  • Op museumkachels en sierkachels kunnen wij geen garantie verstrekken. Dit zijn kachels die vaak aangeduid zijn met de extensie .ZG, hetgeen 'zonder garantie' betekent.