We mogen weer open! Klik hier, maak een afspraak en kom langs in een van onze vestigingen

Onze service tijdens Corona stookseizoen 2020-2021

1 maand en 3 weken geleden geplaatst

Onze service is dit stookseizoen (2020-2021) helaas niet zoals voorgaande jaren. We vinden het enorm vervelend dat we jullie, onze klanten, soms meerdere keren moeten teleurstellen omdat kachels, haarden of materialen niet op tijd bij ons binnen gekomen zijn.

De impact van Corona en Brexit

De impact van de wereldwijde Coronacrisis en de Brexit is hier de grootste 'boosdoener' naast de winterse sneeuw- en ijzelperikelen. In de hele sfeerverwarmingsbranche zijn inmiddels grote tekorten ontstaan aan grondstoffen voor de fabricage van kachels en haarden, daarnaast zijn soms hele afdelingen gesloten geweest als gevolg van ziekte. Hierdoor ontstaan achterstanden die onmogelijk weer in te halen zijn in hetzelfde seizoen.

Lange wachttijden transport en douane

Ook de transporten zijn inmiddels volledig onvoorspelbaar. Containers zijn moeilijk te boeken en de prijzen zijn soms verdrievoudigd. Ondanks alle voorbereidingen op de 'Brexit' staan goederen vaak meerdere weken bij de douane, de douanediensten zijn niet aanspreekbaar en continue overbezet waardoor een status update niet te geven is. 

Schaarste grondstoffen staalsector

De grondstoffenmarkt in de staalsector staat sterk onder druk en de prijzen worden soms per direct verhoogd. Tot slot hebben wij natuurlijk ook zelf te maken met Corona en moesten daardoor in de drukste tijd van het jaar onverwacht afspraken afzeggen. Hoewel de meeste mensen daar begrip voor hebben is het toch een bittere pil als je al maanden op je felbegeerde kachel aan het wachten bent. We begrijpen dat onze klanten deze teleurstelling soms af willen reageren. We hopen alleen wel dat de meeste mensen zich beseffen dat onze medewerkers de laatste schakel zijn in het gehele proces en vaak de 'boodschapper' moeten zijn van het slechte nieuws.  

Communicatie essentieel maar tijdrovend

Het algemene sentiment heeft natuurlijk erg te lijden onder de corona crisis door stress, negativiteit en minder ontspanningsmogelijkheden. Daarom worden er soms hoge eisen gesteld die niet waargemaakt kunnen worden. Dat maakt dat er een overmaat aan communicatie nodig is. Niet 1 maar 3 telefoontjes of mails voor éénzelfde bestelling, niet 1 maar 3 keer een (deel)verzending, niet 1 maar 3 keer een levertermijn verlengen.... Dit leidt tot een ophoping van werkzaamheden terwijl we gedurende de piekdrukte van een normaal stookseizoen al op volle toeren draaien. 

Excuses en begrip

Door de toenemende druk en stress worden helaas ook meer menselijke fouten gemaakt, bij ons of bij onze toeleveranciers. We willen u daarom enerzijds onze excuses aanbieden dat niet alles gaat zoals het zou moeten gaan.... anderzijds willen we u ook om begrip vragen voor ons personeel omdat ze in moeilijke omstandigheden toch elke dag weer een topprestatie neer moeten zetten.